انتخاب بهترین گیاهان زراعی برای باغچه های خانگی

محمد رضا زرهون
1 تیر, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کاشت و آماده سازی یک باغچه کوچک همانند زندگی در یک خانه ی کوچک است، و آن طور که نشان می دهد آسان نیست. بهترین کار، انتخاب درست گیاه برای کاشت است، گیاهی که فضای کمی بگیرد و هرس کردن آن برای شما آسان باشد و مقدار زیادی ثمره به همراه آورد. حال اگر این ثمره همراه با جلوه های زیبایی هم باشد میتواند منزل و یا باغچه ی شمارا زیباتر کند. در زیر این نوشته چند نمونه گیاه زراعی را برای شما معرفی میکنم، گیاهانی که میتوانند پتانسیل خوبی برای رشد در باغچه های کوچک داشته باشند.

ریحان

یک گیاه معروف که هر باغدار عاشقی علاقمند به آن است، بوی آروماتیکی برگ های ریحان حس درونی انسان را روشن می کند و می تواند طعم و مزه ی جالبی را به سس ماکارونی و تزئین سالاد هم بدهد 🙂 بیش از 80 نوع ریحان وجود دارد، از جمله چند نوع “مینیاتوری” که مناسب برای باغ های کوچک هستند. انواع Pistou نام کوچکترین شکل ریحان شیرین است که ایده آل برای کاشت درون جعبه ای روبروی پنجره است. کاشت ریحان از طریق بذر بسیار آسان است.

چغندر

هرس برگ های چغندر در واقع باعث رشد بیشتر  آن می شود. با یک عادت رشد سریع و ساقه هایی با رنگ روشن تر، چغندر رنگین کمان مناسب کاشت در محیط کوچک است.از آنجایی که چغندر توسط بذر به راحتی کشت داده می شود باید به این نکته توجه کرد که  فاصله ی کاشت را بین بذر ها رعایت کنید و فشرده کشت نکنید. برای کاشت در ظروف، روش پیوند بهتر از استفاده از بذر است.

بادمجان

بادمجان های شرقی در زمینه ی کشت در محیط های کشت کوچک معروف هستند و عادات رشد مناسب این شرایط را دارند، انتخاب یک گونه ی مورد علاقه در بین ده هاگونه ی مختلف بادمجان کار سختی است. هنگامی که آب و هوا گرم شد اقدام به کشت بادمجان کنید و دانه ها را وارد گلدان کنید. نکته: هنگام شروع برای کشت با بذر برای بادمجان و فلفل، برای جوانه زنی بهتر  است از حرارت پایین استفاده کنید. سینی های کشت را در دمای 85 درجه فارنهایت تنظیم کنید و در صورتی که هوا گرم است می توانید از یخچال برای تنظیم دما استفاده کنید.

فلفل تند

فلفل های تند، گیاه زینتی برای جعبه های کشت کنار پنجره ای  و باغ های جمع و جور است. فلفل گیاهی زینتی است و مدت طولانی میوه می دهد نینا بوراکاس از شرکت دانه های پایدار می گوید: “انتخاب گونه ی موردعلاقه سخت است،که همه می پذیرند اون دیوانه ی همه ی  فلفل های تند است. فلفل مجارستانی سیاه رنگ است که نه تنها در باغ، بلکه در پاسیو  گلدان نیز قرار دارد. گلهای بنفش که رنگ سبز زمردی را به صورت برجسته نشان می دهند.در طول فصل، میوه سبز، سپس سیاه و سفید و در نهایت قرمز می شود. گیاهان می توانند به حدود 30-36 اینچ رشد کنند، که آنها را کمی بزرگ برای یک جعبه رشد کنار پنجره می کند. برای گیاهان کوچکتر، آنها را بذر فلفل Patio Fire  امتحان کنید. میوه های باریک به سمت بالا  می روند، شبیه به شعله های آتش می شوند.  و رنگ از زرد تا نارنجی و و نهایت قرمز میشود.

گوجه فرنگی گیلاسی

گوجه فرنگی گیلاسی سریعرشد می کند و به صورت درختچه ای در می اید با این حال، تولید کنندگان انواع جمع و جور آن را ارائه کرده اند که برای فضاهای کوچکتر به اندازه کافی مناسب هستند. به عنوان مثال، Cascade گیلاسی خوش طعم در سبد به صورت حلق آویز رشد می کند و صدها گوجه فرنگی تولید می کند. اندازه میوه از اندازه مرمر تا توپ گلف می باشد. این عطر و طعم گوجه فرنگی خوب و مناسب است – نه مانند دیگر گوجه فرهنگی هایی که مثل آب نبات هستند.گیاهان بالغ نسبتا خشکی را تحمل می کنند و میوه کمتر مستعد ابتلا به پوسیدگی  میوه و شکوفایی است که اغلب انواع مختلف گوجه فرنگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

کاهو

کاهو به شکل های مختلف، رنگهای مختلف وارد بازار شده است، و یک کلید اساسی برای نمایش زیباتر یک باغ کوچک است، بعضی از گونه های  Merlot، Butterhead قرمز بسیار مورد توجه هستند و Lolla Rossa،  نوعی برگ وارفته به نام  برگ  frilly  دارد. کاهو اصولا 45 روز بعد از کاشت بذر آماده برداشت است.

گل خوراکی

یک انتخاب طبیعی برای کشت در ظرف و یا باغ هایی با اندازه کوچک، با جلوه ای زیبا برای محیط کاشت خود است. گل های خوراکی معروف nasturtiums, violas, و calendula است که می تواند در اوایل فصل کاشته شود و در صورتی که نگهداری  درست انجام گیرد، تمام تابستان ادامه پیدا می کند.اسطوخودوس، لیمو جیم، یک منبع اصلی در باغ است زیرا شاخ و برگ آن ها عطر آروماتیک از خود ساطع می کند است اگر پیوند را پیدا نکنید، بیشتر گلهای خوراکی از دانه رشد می کنند. فقط دانه ها را بعد از جوانه زدن وارد خاک کنید.

لوبیا

راه دیگری برای استفاده از فضا: رشد عمودی است. یک پیچک را انتخاب کنید، مانند لوبیا ، که با خوشحالی می تواند از یک درخت بالا رود. گونه ی لوبیا معروف این فضا heirloom Trionfo Violetto ایتالیایی است این گیاه زینتی و خوراکی دارای شاخه هایسرسبز با زیره های بنفش است. این گیاه به آسانی توسط بذر کشت داده می شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.