قارچ کش سیستمیک هگزاکونازول (انويل)

محمد رضا زرهون
12 بهمن, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

هگزاکونازول

نام انگلیسی :Hexaconazole     

اين قارچ كش در بازار با نام تجاري آنويل Anvil (5%SC) موجود مي‌باشد. اين قارچ‌كش از گروه شيميايي تريازول‌ها بوده كه داراي خاصيت سيستميك با اثر حفاظتي و معالجه‌اي، موثر بر عليه سفيدك سطحي مي‌باشد، كه به صورت‌هاي  OL,SC,SGفرموله مي‌شود. اين قارچ‌كش همچنين براي بلايت و زنگ سيب و سفيدك پودري در انگور استفاده مي‌گردد. علاوه بر اين روي موز، كدوئيان، فلفل و ديگر محصولات نيز استفاده مي‌شود. اين قارچ كش از گروه تريازول مي‌باشد كه طيف وسيعي از قارچ‌ها به ويژه آسكومايست‌ها و بازيديومايست‌ها را كنترل مي‌كند. هگزاكونازول با مشاهده اولين علائم آلودگي مصرف شده و در صورت لزوم تكرار مي‌گردد.

فرمولاسيون:
1. انويل Anvil % 5 SC
تاریخ ثبت: ثبت موقت اوليه 15/12/79 تمديد لغايت 85
نحوه اثر: جلوگیری از بیوسنتز ارگوسترول

موارد مصرف در ايران: 
سفيدك سطحي مو
موارد مصرف در ساير كشورها:
كنترل طيف وسيعي از قارچ‌هاي بيماريزاي گياهي به ويژه آسكوميست‌ها و بازيديوميست‌ها مانند سفيدك پودري Podosphaera leucotricha و لكه سياه سيب Venturia inaequalis، پوسيدگي سياه Guignardia bidwellii و سفيدك سطحي انگور Uncinula necator، زنگ قهوه Hemileia vastatrix، لكه‌برگي سركوسپورايي بادام زميني Cercospora spp و غيره.

راهنماي مصرف: 
•سفيدك سطحي مو: محلول‌پاشي به نسبت 25/0 درهزار
ملاحظات زيست محيطي:
•ميزان سميت ( LD50، LC50 ،EC50): 2189 میلي‌گرم بر کیلوگرم براي پستانداران، < 4000 میلی‌گرم بر کیلوگرم برای پرندگان، 4/3 ميلي‌گرم بر ليتر براي ماهي‌ها، 9/2 میلی‌گرم بر لیتر برای دافنیا و 1/0 میلی‌گرم بر وزن زنبور برای زنبور عسل.

موارد توصيه هگزاكونازول در محصولات كشاورزي:

نام محصول نام بيماري مقدار مصرف زمان مصرف
انگور سفيدك سطحي (پودري) ۰٫۲۵ در هزار با مشاهده اولين علائم آلودگي و در صورت لزوم ۱۸-۱۴ روز بعد تكرار شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.