نقش درختان در جلوگیری از آسم و آلرژی

محمد رضا زرهون
19 دی, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

همه ما میدانیم گیاهان اکسیژن تولید میکنند و به بهبود کیفیت هوایی که تنفس میکنیم، کمک میکنند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند گیاهان به کاهش آسم و سایر بیماریهای تنفسی نیز کمک چشمگیری میکنند و هر ساله میلیونها دلار در هزینه های درمانی صرفه جویی مینمایند. در این پژوهش که توسط گروهی از محققات دانشگاه ایالتی پورتلند صورت گرفت، میزان دی اکسید نیتروژن حاصل از ترافیک و سایر منابع آلودگی هوا در مناطق مختلف پورتلند اندازه گیری شد. این محققات 144 حسگر در بخشهای مختلف کار گذاشتند. در نهایت محققات دریافتند میزان پوشش گیاهی تاثیر قابل توجهی بر میزان دی اکسید نیتروژن منطقه و سلامت دستگاه تنفسی ساکنان آن منطقه دارد.

 

نتایج این پژوهش این بود که به علت وجود پوشش جنگلی در منطقه اتفاقات زیر رخ میدهد: جلوگیری از 7380 روز غیبت از مدرسه در کودکان 4 تا 12 ساله به علت حمله های آسم جلوگیری از 54 مرتبه مراجعه به مرکز فوریتهای اورژانسی مرتبط با آسم در همه سنین 46 روز بستری کمتر به علت بیماریهای تنفسی برای افراد بالای 65 سال همه این فواید علاوه بر کاهش رنج و بیماری مردم، به معنی 6.6 میلیون دلار صرفه جویی در هزینه های درمانی نیز هست.

 

در این پژوهش نتیجه گیری شد درختان برای کاهش دی اکسید نیتروژن هوا بسیار اهمیت دارند و طراحان شهری و شهرداریها باید راههایی برای کاشت درخت در طراحیهای خود در نظر بگیرند. این محققان میگویند مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود اما همین پژوهش به روشنی نشان میدهد چرا جنگلهای محیطهای شهری فوایدی بسیار فراتر از تفریح و سرگرمی و استراحت برای ساکنان به دنبال دارند.

منبع : نارگیل

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.