آموزش چگونگی نگهداری از بگونیا مخملی

محمد رضا زرهون
11 مهر, 1396
12 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آموزش چگونگی نگهداری از بگونیا مخملی

بگونیا گیاهی است که دارای ساقه‌ها گوشتی و خزنده ، برگها به شکل قلب و یک رگبرگ اصلی برگ را به دو قسمت نامساوی تقسیم کرده است  ، روی یک برگ انواع رنگ‌ها مشاهده می‌شود ، استفاده از آن در سبدهای آویزان رایج است ، سهولت در نگهداری و مقاومت بعضی از انواع آن در برابر خشکی و حرارت و امکان تکثیر آن در همه شرایط موجب توجه همگان است و بیشتر توصیه می کنند در آپارتمان و یا در فضای سبز استفاده شود

در فصل تابستان اشعه مستقیم آفتاب بخصوص از پشت شیشه برای آن مضر است ، ولی منطقه پر نور احتیاجات نوری آن را برطرف می‌کند ، چرخش گیاه برای استفاده هر چه بیشتر نور اتاق لازم است .

دفعات آبیاری بیشتر به دمای نگهداری گیاه بستگی دارد . حتما بین دو آبیاری توجه داشته باشید که خاکتان خشک شده باشد. از آب سبک فاقد املاح جهت آبیاری استفاده کنید . بگونیای مخملی نیاز به رطوبت دارد و از بهار تا پاییز مرتبا آن را آبیاری کنید و پس از اتمام گلریزان آبیاری را کاهش دهید .بگونیا را با اسپری گیاهی آب ندهید. اسپری گیاه را بیشتر مستعد کپک زدن می‌کند.

برگهایی با عمر متوسط را انتخاب و سطح زیرین آنها را روی ماسه شسته بخوابانید و مقداری ماسه نرم روی آنها بریزید ، پس از مدتی برگها ریشه‌دار شده و گیاهان جدیدی تولید می‌نماید ، تقسیم بوته با ریشه در موقع تعویض گلدان هم یکی دیگر از روش‌های ازدیاد این گیاه است .

مخلوطی از پیت و کمپوست و شن بهترین محیط برای رشد ریشه این گیاه است .در هنگام تعویض گلدان مواظب باشید به برگهای ترد و شکننده صدمه وارد نشود ، در صورت متراکم بودن ریشه‌ها گلدان را با یک اندازه بزرگتر تعویض نمایید ، بهتر است تغییر گلدان‌ها در بهار انجام شود . هر ۱۴ روز یکبار با محلول غذایی طبق دستور کمبود مواد غذایی را برطرف کنید ، فصل بهار و تابستان احتیاجات غذایی بیشتر است .