راهنمای ساده نگهداری از کاکتوس پیرمرد

محمد رضا زرهون
3 مهر, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای ساده نگهداری از کاکتوس پیرمرد

کاکتوس پیرمرد! این اسم جالب که به خاطر ظاهر عجیب و مسن مانند این گیاه به آن اطلاق می شود ، کاکتوسی است زیبا که بیشتر در شب و یا در زیر چراغ خود را نمایان می کند و در حال حاضر مورد توجه بسیاری از مردم برای نگهداری در داخل ساحتمان و یا محل کار قرار گرفته است  قصد داریم در این مطلب شمارا بیشتر با روش های نگهداری درست از این کاکتوس آشنا کنیم

این گیاه بیشتر بصورت گیاه خانگی و در گلدان به خوبی نگهداری می شود و در کلکسیون علاقه مندان به گیاهان مینیاتوری می تواند در ظروف مخصوص در تمام طول عمر در اندازه کوچک باقی و زنده بماند. برای نگهداری در منزل به نور جنوبی ساختمان و دمای حداقل 15 درجه سانتیگراد نیاز دارند . برای رشد بهتر، در دمای کمتر از 15 درجه به گیاه اجازه خواب زمستانی دهید.

از ترکیب خاک بسیار سبک نسبت به سایر کاکتوس ها استفاده کنید. از گلدان های لعاب دار سفالی به هیچ وجه استفاده نکنید. این گیاه خاک خشک را بیشتر ترجیح داده و آبیاری زیاد باعث بیماری یا پوسیدگی گیاه می شود. کاکتوس پیرمرد به آفتاب و هوای گرم نیاز دارد. شما باید این گیاه را به دقت هر چند روز وارسی کنید تا از عدم حضور حشرات که ممکن است پشت موها پنهان باشند، مطمئن شوید.

 

بین وعده های آبیاری روی خاک تا ارتفاع 5 سانتی کاملا خشک باشد. در زمستان آبیاری را تا یک یا دوبار در طول فصل کاهش دهید. در اوایل بهار از کود های مناسب کاکتوس استفاده کنید تا احتمال گلدهی گیاه افزایش یابد. در زادگاه اصلی میوه گیاه به طول 2.5 سانت می رسد که در کشت گلخانه ای این مورد به ندرت دیده می شود.

 

تکثیر کاکتوس پیر مرد از طریق کاشت بذر یا برش کاکتوس انجام میگیرد. کاشت بذر نیاز به خاک مناسب، نور کافی، دمای مناسب و رطوبت بالا دارد. تکثیر از طریق برش نیز، باید به گونه ای باشد کاکتوس به اندازه ای رشد کرده باشد که بتوان نتیجه ی مطلوب گرفت.پس از برش کاکتوس بهتر است سطح برش خورده را قارچ کشی کرده و قسمت جدا شده را در مکانی سایه و نسبتا خنک نگهداری کرد تا قسمت برش خورده کاملا خشک شود و به اصطلاح پینه ببندد سپس در خاکی با زهکشی بالا کاشته و مجددا در مکانی خنک و روشن نگهداری کرد و پس از گذشت ده الی پانزده روز بعد از کاشت کم کم آبیاری شود. پس از آن میتوان کاکتوس کاشته شده جدید را کم کم به محیطی آفتاب گیر منتقل کرد.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.