راه های پرورش و کاشت کاکتوس های رنگی

فاطمه مهدوی
18 خرداد, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کاکتوس ها به دلیل داشتن کلروفیل به رنگ سبز مشاهده می شوند . گونه ای از کاکتوس جهش یافته به نام ژیمنوکالیسیوم فاقد کلروفیل (سبزینه) است. کاکتوسی که کلروفیل نداشته باشد نمی تواند به تنهایی به حیات خود ادامه دهد، مگر اینکه با کاکتوس دیگری که دارای کلروفیل است پیوند زده شود.

دو نوع کاکتوس برای پیوند زدن انتخاب می شوند که معمولا از کاکتوس ژیمنو کالیسیوم میهانوویچی (Gymnocalycium mihanovichii) برای قسمت بالایی و از کاتوس هیلوسرئوس (Hylocereus) برای قسمت پایه استفاده می شود.

برای پیوند زدن مراحل زیر را باید انجام داد:

1. یک کاکتوس ژیمنو کالیسیوم میهانوویچی قرمز، زرد یا نارنجی سالم و یک کاکتوس هیلوسرئوس سالم که بزرگی آن به حدی باشد که بتوان آن را پیوند زد، تهیه کنید.
2. یک چاقوی تیز را ضد عفونی کنید (برای کاهش خطر عفونت کاکتوس).

3. با استفاده از چاقو، قسمت بالایی کاکتوس هیلوسرئوس را ببرید به گونه ای که اندازه قسمت برش داده شده با اندازه کاکتوس ژیمنو کالیسیم میهانوویچی که قرار است با آن پیوند داده شود، یکی باشد.
4.گوشه های کاکتوس هیلوسرئوس را بچینید به گونه ای که گوشه های آن به سمت پایین شیب دار شوند.

 

5. یک لایه نازک دیگری را از بالای هیلوسرئوس برش بزنید و یک لایه نازک از پایین ژیمنو کالیسیم میهانوویچی نیز برش بزنید. دو کاکتوس را روی یکدیگر قرار دهید تا آوند های آن ها در تماس با یکدیگر قرار بگیرند. آوند، لوله های دایره ای است که در مرکز کاکتوس قرار دارد و با برش کاکتوس قابل مشاهده است.
6. با استفاده از یک نوار لاستیکی دو کاکتوس را به یکدیگر بچسبانید ( نباید نوار لاستیکی را خیلی محکم یا خیلی شل ببندید).

7. اجازه دهید این دو کاکتوس به مدت دو تا سه هفته در تماس با یکدیگر رشد کنند و سپس نوار لاستیکی را باز کنید.
دقت کنید که کاکتوس را باید در دمای بالای 60 درجه نگداری کنید و در فصول رشد آن (بهار و تابستان) هر ماه کود دهید. جالب است بدانید که طول عمر کاکتوس ژیمنو، فقط چند سال است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.