کاشت، پرورش و مراقبت از درخت ارغوان

محمد رضا زرهون
26 اسفند, 1396
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کاشت و پرورش درخت ارغوان ( redbud ) در باغچه روش بسیار خوب برای افزودن رنگ و جلوه به فضای سبز است. و در روانشناسی رنگ نقش بسزایی دارد . به علاوه مراقبت از درخت ارغوانی آسان بوده و نیازی به رسیدگی زیاد ندارد.

درخت ارغوان از خانواده نخودیان ( فاباسه ) است و نام علمی آن Cercis canadensis است این درخت زیبا بومی شرق ایالات متحده است اما در بسیاری از مناطق به خوبی رشد می‌کند و این از ویژگی های خوب این درخت می باشد

در فصل بهار شکوفه‌ های ارغوانی- صورتی روی درخت ارغوان رویش کرده و دو تا سه هفته بر روی درخت می‌مانند و رنگ صورتی ارغوانی زیبایی در فضای باغچه‌ ایجاد می‌کنند. برگ های درخت ارغوان، قلبی شکل بوده و ساقه بلندی دارند. درخت ارغوان خیلی بزرگ نمی‌شود و ارتفاع آن به حدود شش متر تا 9 متر و پهنای آن به 4.5 تا 10.5 متر می‌رسد. تنة درخت ارغوان معمولاً از نزدیکی سطح زمین تقسیم می‌شود.

پرورش درخت ارغوان در فضای جنگلی یا طبیعی محبوبیت زیادی دارد و می‌توان از آن به ‌عنوان حاشیه درختچه ‌ای استفاده کرد. طول عمر این گیاه زیاد نیست و معمولاً تا بیست ‌سالگی بر اثر بیماری می‌میرد.

بهترین زمان برای کاشت درخت ارغوان، اوایل پاییز است. این درخت زینتی در خاکی با قابلیت زهکشی مناسب و مکانی نیم سایه به خوبی رشد می‌کند.

پس از این که محل کاشت درخت را انتخاب کردید، گودالی حفر کنید که حداقل سه برابر پهنای توپ ریشه درخت باشد. هنگامی که درخت را در گودال قرار می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که سطح سیستم ریشه درخت هم سطح زمین قرار گرفته است. پس از این که درخت کاشته شد، باید سطح آن هم‌تراز با زمین بوده و گودال با خاک بومی گیاه پر شود.

توصیه های مربوط به مراقبت از درخت ارغوان

مراقبت از این گیاه تلاش زیادی نمی‌خواهد. یک لایه هشت سانتی‌متری مالچ پیرامون گیاه بریزید اما مراقب باشید مالچ با تنه درخت تماس نداشته باشد. این کار برای حفظ رطوبت خاک انجام می‌شود.

هرس درخت ارغوان باید در فصل پاییز انجام شود تا به رشد سالم و مناسب این گیاه کمک کند. شاخه‌ های مرده و آسیب دیده را از گیاه جدا کنید.

هنگامی که تازه گیاه را کاشته اید، خاک درخت ارغوان باید مرطوب باشد اما نباید خیس و غرقاب بماند.

درخت ارغوان ممکن است دچار مشکلاتی مانند بیماری شانکر یا آفت‌های حفار درخت شود. به طور کلی مرتباً گیاهان خود را بررسی کنید تا در صورت بروز آفت‌ زدگی یا بیماری‌های گیاهی، به موقع آن را تشخیص داده و درمان نمایید.

 

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.