برترین گیاهان مناسب برای پرورش در آپارتمان های کم نور

محمد رضا زرهون
24 شهریور, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

برترین گیاهان مناسب برای پرورش در آپارتمان های کم نور

اگر در آپارتمانی زندگی میکنید که کم نور است و آفتابگیر نمی باشد و علاقمند هستید همچنان در آن گیاه نگهداری کنید و فضای داخلی خانه  ی خود را جلاء ببخشید و همیشه با دیدن گیاهان سرحال انرژی خود را زیاد کنید کافی است از گیاهانی استفاده کنید که برای زنده ماندن به نور مستقیم و تابش مستقیم خورشید نیاز نداشته باشند

اسپاتی فیلوم :

این گیاه گرمادوست است و از سرما بیزار؛ طوری که دمای زیر ۱۳ درجه دیگر برایش قابل تحمل نیست. به رطوبت هوای بالا نیاز دارد و باید حداقل روزی یک‌بار غبارپاشی شود. زیر گلدانش هم باید همیشه پر از آب باشد ولی به آبیاری دستی نیازی ندارد.

کالاتیا :

این گیاه به نور متوسط، گرمای زیاد، آبیاری معمولی، رطوبت هوای ۵۰ تا ۹۰ درصد و خاک کمی اسیدی احتیاج دارد. بهتر است هر چند روز یک‌بار سطح برگ‌ها را با اسپری آب مرطوب کنید. این گیاه به سرما حساس است و حداقل دمای قابل تحمل آن در زمستان ۱۶ درجه سانتی‌گراد است ولی سایه‌دوست است و فراری از نور مستقیم آفتاب؛ طوری که با تابش مستقیم برگ‌هایش دیگر راه‌راه‌های زیبا را از دست می‌دهند.

دیفن باخیا ( سمبرگ ) : 

در فارسی به آن سمبرگ می‌گویند چراکه برگ‌هایش سمی هستند و شیره‌ای ترشح می‌کنند که ممکن است باعث تحریک شدید اعضای حساس بدن شود. نور غیر مستقیم زمینه رشد و نموی آن را فراهم می‌کند اما در سایه هم ماندگاری بالایی دارد. با این تفاوت که در سایه رشد علفی می‌کند و بیش از اندازه دراز می‌شود. هر ماه باید برگ‌هایش با اسفنج تمیز شوند و هفته‌ای چند بار غبارپاشی شود. مهم‌ترین نیازش هر سال تعویض گلدان به اندازه دو برابر بزرگ‌تر است.

گندمی :

گل پر برگ آفریقایی مدت‌هاست که با ظاهر ابلقش مهمان آپارتمان‌های کم‌نور است چراکه این گیاه عجیب می‌تواند میزان متفاوتی از نور محیط را تحمل کند. تابش مستقیم نور خورشید را دوست ندارد. با تابش خورشید نوک برگ‌هایش می‌سوزند. در تابستان هفته‌ای دو تا سه بار آب می‌خواهد و زمستان‌ها یک‌بار آبیاری کفایت می‌کند. در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم لازم می‌شود. فقط نباید زیاد سرما ببیند که خیلی زود برگ‌هایش سفید و بی‌حال می‌شود. نهایت سرمایی که تحمل می‌کند ۲ درجه سانتی‌گراد است و بعد از آن دیگر گلی در کار نیست!

گلونما : 

آن‌قدر شرایط نگهداری راحتی دارد که باغبان‌ها به آن گل مبتدی‌ها می‌گویند. درواقع هر کسی که بخواهد برای اولین‌بار دست به نگهداری گل‌ها بزند بهتر است از یک گلدان آگلونما شروع کند. این گل احتیاج چندانى به نور و روشنایى ندارد. در بهار و تابستان هر دو هفته یک‌بار نیاز به کود محلول دارد و سطح خاک هم باید همیشه نسبتا مرطوب نگه داشته شود و فقط آب فراوانی نباید نثارش کرد. آب زیاد نقطه ضعف این گل است و اینکه از خشکی هوا بیزار است. برگ هاى آگلونما نسبت به خشکى هوا حساس هستند و بهتر است در آپارتمان‌هاى گرم و خشک هر روز سطح برگ‌ها با آب اسپرى شود.

منبع :

وبسایت نارگیل

ویکی پدیا

وبسایت den garden

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.