روش نگهداری از گل های رز در فصل پاییز

محمد رضا زرهون
13 مهر, 1396
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

روش نگهداری از گل های رز در فصل پاییز

رسیدگی به موقع و مناسب از گل های رز در فصل پاییز به شما این امکان را می دهد که ابتدا از آسیب دیدن گل ها در زمستان جلوگیری کرده و گل های زیبا تر و پر گلبرگ تری در سال آینده داشته باشید  ،

برای اینکه از پوسیدگی ساقه جلوگیری کنید گلبرگ های پوسیده و آن دسته گلبرگ هایی که در حال نمایان کردن میوه های در حال تشکیل هستند را جدا کنید ، خب به این ترتیب شما می توانید از نمایان شدن گل در زمستان نهایت لذت را ببرید

برگ های باقی مانده که نشانه هایی از بیماری را نشان می دهند ،مانند نقطه های سیاه ،کپک و زنگ را جدا کنید .همچنین برگ های آلوده که به زمین افتاده اند ،جمع آوری کنید زیرا می توانند ناقل بیماری از یک سال به سال بعد باشند .

پاییز زمان مناسبی برای انتقال و جابجایی بوته های  رز است که در مکان اشتباهی کاشته شده اند .شما همچنین می توانید تا قبل از زمستان بوته های جدیدی بکارید  تا با  فرا رسیدن زمستان به خوبی مستقر شوند . این گیاهان به عنوان گیاهان گلدانی و یا گیاهانی با ریشه لخت از ماه نوامبر تا مارس در دسترس هستند.

ساقه های آسیب دیده و در هم رفته ی بوته های رز در پاییز باید هرس شوند .هدف از این هرس ایجاد چارچوب باز برای جریان هوای آزاد  در گیاه می باشد .

ساقه های رز هایی که به شکل درختچه هستند را کوتاه کنید تا از آسیب دیدن در خلال باد های خشن زمستان و صدمه ریشه و از بین رفتن ریشه  در امان بمانند.برش ساقه را  تا جایی که ممکن است از بالای یک جوانه انجام دهید .

سرشاخه های رز که به صورت ساقه های بلند رشد کرده اند را جدا کنید ،سر گرد آنها مانع آسیب دیدن آنها در برابر باد و طوفان های شدید می شود .

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.