علت قهوه ای رنگ شدن برگ های درخت نخل

محمد رضا زرهون
1 شهریور, 1396
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

علت قهوه ای رنگ شدن برگ های درخت نخل

همانطور که می دانید نخل یک درخت استوایی و مناطق گرم و مرطوب است که قابلیت کاشته شدن در محل کار و اپارتمان را نیز دارست و می تواند به عنوان یک گیاه زینتی هم مورد استفاده قرار بگیرد ، وجود این درخت در منطقه ی زندگی حال و هوای مناطق استوایی را به شخص می دهد ، این درخت دیر رشد و بعدا جا گیر خواهد شد و اندازه ی بزرگی پیدا خواهد کرد و اگر قصد نگهداری این درخت را در منزل دارید باید توجه کنید که نیازهای درخت از جمله آب ، کود ، خاک و .. به صورت تمام و کمال رفع و برطرف شود

درخت نخل درختی است که علائم بیماری و آفت را به راحتی نشان می دهد و به سهولت قابل رویت است بنابراین بررسی و شناسایی درخت را در طول هفته فراموش نکنید

نکات مهم پرورش نخل در گلدان

 

  دمای اتاق را تنظیم کنید

گلدان نخل را باید در مکانی گرم قرار دهید چرا که این گیاه بومی نواحی گرمسیری می‌باشد. دمای ایده ‌آل گیاه نخل در طول روز بین 16تا 21 درجه سانتی‌گراد و در طول شب 16 درجه سانتی‌گراد است. با این حال این گیاه می‌تواند طیف گسترده ‌ای از دما را تحمل نماید. استثنا دمای ایده ‌آل برای این گیاه زمانی است که رشد فعال ندارد. در زمستان که گیاه نخل فعال نیست، میتواند دماهای پایین تر را نیز تحمل نماید. با این حال در صورتی که دمای محیط خیلی پایین باشد علائم سرما زدگی ممکن است در گیاه دیده شود. علائم سرما زدگی در نخل شامل ایجاد نواحی قرمز مایل به قهوه ‌ای بر روی برگ‌ها است. برای پیشگیری از آسیب ناشی از سرما در گیاه نخل، آن را در دمای بالای 7 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. گلدان نخل را از نزدیکی دستگاه‌های تهویه و سرمایشی / گرمایشی، در و پنجره دور نگه دارید.

  گیاه نخل را از آفتاب شدید و طولانی محافظت کنید

هنگامی که نخل را در داخل خانه نگهداری می‌کنید باید آن را از تابش شدید و بیش از حد آفتاب و یا برعکس، کمبود نور محافظت نمایید. علائم قرار گیری زیاد در معرض نور مستقیم خورشید عبارتند از پژمرده و چروکیده شدن و همچنین قهوه ‌ای یا خاکستری شدن برگ‌ها که در نهایت باعث مرگ و ریزش برگ خواهد شد. بیشتر نخلهای آپارتمانی در تمام طول سال به نور زیاد و طبیعی نیاز دارند. بنابراین بهترین مکان برای قرار دادن گلدان نخل پشت پنجره آفتاب ‌گیر است.

  آبیاری را درست انجام دهید

آبیاری مناسب برای همه گیاهان و به خصوص گیاهان آپارتمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر گیاه نخل آب کافی دریافت نکند، برگهای آن خشک شده و نوک و حاشیه برگها قهوه ‌ای می‌شود. درخت نخل نیاز به خاک مرطوب دارد اما هرگز نباید بگذارید خاک آن کامل خشک شده یا در آب غرق باشد. باید بگذارید سطح خاک گلدان خشک شود. در فصل زمستان پیش از آبیاری باید بگذارید خاک تا عمق بیشتری خشک شود. هنگامی که به گیاهان می‌دهید، آبیاری را تا زمانی ادامه دهید که آب از سوراخ ته گودال خارج شود. حتماً آب زیر گلدانی را خالی کنید.

 

مراقب کود دهی باشید

کود دهی بیش از حد می‌تواند به گیاهان آسیب وارد کرده و همانند آبیاری نادرست باعث قهوه ‌ای شدن نوک و حاشیه برگها شود. درخت نخل نیاز به کود مایع رقیق شده یا کود آهسته رهش دارد. کود دهی تنها باید در فصل رشد فعال یعنی از اواخر زمستان تا اوایل پاییز انجام شود. اگر از میزان کودی که باید به گیاه بدهید مطمئن نیستید، کمترین مقداری را که مطمئن هستید اشکالی ایجاد نمی‌کند، استفاده کنید چرا که کود کمتر بهتر از کود دهی زیاد است.

منابع : وب سایت نارگیل

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.