نحوه جابه جا کردن کامل درختان بزرگ

فاطمه مهدوی
14 بهمن, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

نحوه جابه جا کردن کامل درختان بزرگ

در اوایل فصل پاییز که هنوز درخت به خواب زمستانی نرفته است دایره ای به قطر یک سوم قطر درخت رسم کنید،شیاری به عرض 30 و عمق 60 سانتیمتر حفر کنید.شاخه های درخت را با طناب یا نوار پلاستیکی به دور درخت جمع کنید و گره بزنید.

در شیار استیاده و خاک برداری را شروع کنید .هرچه پیشروی می کنید ریشه های مویین بیشتر مشاهده می گردند با نهایت دقت در حفظ آنها کوشا باشید.خاک ها را به بیرون بریزید. ریشه های ضخیم را با قیچی و بیل قطع کنید و هرچه پایین تر می روید مخروطی تر به طرف داخل حرکت کنید تا بهتر بتوانید درخت را از خاک نجات دهید.

به آرامی  حجم خاک و ریشه و درخت را روی چادر برزنت و یا پلاستیک ضخیم قرار دهید. با بلند کردن درخت و به حرکت در آوردن چادر درخت را به مرکز آن هدایت کنید.

چادر را کاملا به درخت بپیچید و آن را محکم در جهات مختلف گره بزنید به گونه ای که چادر کلیه بخش های گره ریشه را بپوشاند.

قطعه تخته ای محکم و الوار مانند به حجم ریشه نزدیک نزدیک کنید تا تخته به زیر آن برود با ایستادن روی تخته می توان درخت را از چاله بیرون آورد .درخت را به محل کاشت حمل کنید.

 

هنگام جابجایی نباید اجازه داد تا ریشه خشک شود. هنگام حمل و نقل درختان با وسایل نقلیه باید ریشه و تاج آنها را در برابر باد و سایر عوامل تهدید کننده محافظت کرد.هنگام نگهداري قبل از کاشت مجدد، درخت باید در برابر نور مستقیم خورشید، باد و دماي نامناسب محافظت شود. اگر درختی را نتوانیم فوراً کاشت مجدد کنیم باید ریشه آن به وسیله مالچ و خاك مرطوب پوشانده شود و در مکان سایه قرار گیرد.

هرس سنگین و مراقبت در آبیاری و تغذیه سال اول از شرایط اصلی موفقیت در انتقال درخت است .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.