گیاهان جلوه گر و سرسبز در زمستان برای فضای سبز

فاطمه مهدوی
2 اسفند, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

گیاهان جلوه گر و سرسبز در زمستان برای فضای سبز

بید مرجانی – بید فری – فندق – سوزنی برگان مانند سرو کوهی رونده – یاسمن زمستانی انواع کاج ها و سروها پهن برگان همیشه سبز مانند مگنولیا -آکاسیا- گل یخ در زمستان جلوه ی زیبایی دارند و می توانند فضای سبز محل کار / زندگی شمارا درخشان کند :

بید کرمانی یا مرجانی اولین بار از کرمان جمع آوری شد. ساقه ها به رنگ قرمز و در فصل زمستان زیبایی خاصی دارد. در نواحی نیمه خشک و کوهستانی مثل اصفهان، کرمانشاه، یزد و کرمان دیده می شود.

بید فری: بید فری یا بید چینی، درختی در اندازه های بزرگ تا متوسط، خزان دار، با عادت رشد برافراشته، دارای سرعت رشد زیاد که تا حدود 20 تا 40 فوت ارتفاع رشد می کند. اما طول عمراین درختان کوتاه می باشد .

فندق :فندق درخت درختچه ای به ارتفاع ۱/۵ متر که معمولا بلند نمی شود ولی درمواردی که شرایط آب و هوایی مساعد و خاک بسیار حاصل خیز باشد به ارتفاع ۶ تا ۷ متر (گاهی بیشتر) در می آید و به سهولت جنگلی انبوه بوجود می آورد .

سرو کوهی رونده :درختچه ای با تنه چند شاخه از پایین و خوابیده ، شکل تاج متغیر از تخم مرغی تا مخروطی
در فضاهای باز و رویشگاههای با شرایط سخت و برای زیبایی منظر و مناسب کاشت در شیب و باغ صخره ای است .

یاسمن زمستانه :این گیاه با داشتن شاخه های نازک و بلند که بعضی راست و بعضی خمیده و کمانی است، با داشتن تکیه گاه می تواند به ارتفاع ۵ متر برسد.گل های زرد روشن و بی عطر آن به صورت منفرد بر روی محور شاخه های سال قبل می رویند. قطر گل ها ۲ ٫ ۵ سانتیمتر است و از ماه آبان تا اسفند بر روی گیاه شکوفا می شوند .

انواع کاج ها : کاجها گروه بزرگی از سوزنی برگان هستند که به شکل گسترده در فضاهای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاهان انواع بسیار متنوعی دارند که دامنه وسیعی از شرایط آب و هوایی را از آب وهوای معتدل تا منطقه بسیار سرد سیبری در روسیه و یا مناطق گرم و نیمه بیابانی را تحمل می‌کنند.

مگنولیا زمستانه :این گونه مگنولیا خزان کننده بوده و در اواخر فصل زمستان تولید گل های درشت و قشنگی می کند.گل ها به رنگ سفید تا قرمز دیده می شوند و قبل از برگ ها باز می شوند .

آکاسیا:آکاسیا از درختان با ارزش مناطق نیمه گرمسیری است که زمستان را تا حدود 9 درجه سانتیگراد به خوبی تحمل می کند. در شمال و بخصوص در مناطق جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس این درختان به فراوانی در کنار جاده ها و دشت ها دیده می شوند . در اواخر زمستان این گونه گل های زرد زیادی را تولید می کند که بعد از مدتی تبدیل به غلاف های بلندی می شوند .

گل یخ :
این درختچه خزان دار ،برگهای سبز درخشان ،کشیده ،بیضی شکل،متقابل،به طول ۷.۵ الی ۱۳ سانتیمتر و عرض ۳.۵ تا ۶ سانتیمتر دارا می باشد.گل ها در فصل زمستان که شاخه فاقد برگ است ظاهر شده و بسیار معطر هستند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.