نگهداری و مراقبت از گیاه آپارتمانی بنفشه آفریقایی

محمد رضا زرهون
19 شهریور, 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بنفشه آفریقایی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای رشد است و احتمالاً ساده ترین گیاه گلدار برای مراقبت از خانه است.

از آنها غافل نشوید و تمام نیازهای آنها را در صورت نیاز با اعتدال تهیه کنید. این امر به آبیاری ، تغذیه و محیط بستگی دارد.

تاریخچه و انواع بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی (یا Saintpaulia) از تیره گیاهان از خانواده Gesneriad است.

در سال 1892 توسط بارون فون سنت پاول کشف شده است

، هنوز بسیاری از گونه ها را می توان در کوههای آرک شرقی تانزانیا و کنیا در حال رشد یافت.

گرچه خواستگاه آنها مناطق گرمسیری است ، اما بیشتر گونه ها در کوه ها ، در ارتفاع و تحت پوشش گیاهان دیگر زندگی می کنند.

این باعث می شود بنفشه های آفریقایی برای باغ های کوچک داخل خانه یا پنجره ایده آل باشند – فقط به دمای متوسط و نور نیاز دارد.

نگهداری و مراقبت از گیاه آپارتمانی بنفشه آفریقایی

 

اصول مراقبت از بنفشه آفریقایی

نور. نور کافی برای رشد و شکوفه دهی مهم است. سعی کنید نورزیادی را تامین کنید اما نه نور مستقیم خورشید.

اگر از سیستم نورهای مصنوفی استفاده میکنید از یک دستگاه فلوئورسنتی دو لوله ای حدود 12-18 ″اینچی در بالای گیاهان به مدت 12-13 ساعت در روز استفاده کنید.

اگر شاخ و برگ سالم و در حال رشد به نظر می رسند ، اما شکوفه ای وجود ندارد ، نور بیشتری تأمین کنید. اگر شکوفه ها زیاد باشد ، اما برگها کمرنگ یا سفت و چوبی باشند ، نور ممکن است خیلی شدید باشد.

آبیاری. از آب با دمای اتاق استفاده کنید. وقتی خاک را هنگام دست زدن، خشک حس میکنید، آبیاری کنید. می توانید از بالا آب دهید. آب روی برگها لزوماً به آنها آسیب نمی رساند – فقط در صورتی که این آب با دمای برگ تفاوت زیادی داشته باشد! اگر از “گلدان های بنفشه” یا روش خود آبیاری دیگری استفاده می کنید ، حتماً از خاکهای حاوی پرلیت فراوان یا ماده نسبتاً غیر جاذب دیگری استفاده کنید!

تغذیه بنفشه آفریقایی

فرمول “متعادل” بهترین است (مقادیر نسبتاً برابر نیتروژن ، فسفر و پتاسیم). فرمول هایی را جستجو کنید که سه عدد روی برچسب (NPK) مشابه باشند. از “تقویت کننده های شکوفه” خودداری کنید. طبق دستورالعمل های مربوط به آن در هر آبیاری استفاده کنید.

آب و هوا، بنفشه های آفریقایی همان شرایطی را دارند که شما برایشان به ارمغان می آورید – دما و رطوبت متوسط. اگر شما احساس راحتی می کنید ، آنها نیز احساس راحتی می کنند.

دمای ایده آل بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد است ، اما بنفشه دمای هوا را خارج از این محدوده تحمل می کند.

خاک از مخلوط “بدون خاک” مبتنی بر پیت که شامل حداقل 30-50٪ ورمیکولیت و یا پرلیت درشت است استفاده کنید.

خاک با نام تجاری “خاک بنفشه” لزوما برای بنفشه آفریقایی خوب نیست! قانون کلی: هر چه خاک را مرطوب تر نگه دارید ، باید حاوی پرلیت بیشتری باشد.

از خاکهایی که حاوی خاک واقعی هستند یا بیش از حد ضخیم ، تیره و غنی به نظر می رسند خودداری کنید! مواد افزودنی مانند کود دامی یا کمپوست سنگین ، لازم نیست.

نگهداری و مراقبت از گیاه آپارتمانی بنفشه آفریقایی

زیبا نگه داشتن

اجازه ایجاد تاج های اضافی را ندهید. بنفشه آفریقایی باید تک تاج شود.

بیشتر بنفشه های آفریقایی بهترین شکل را در زمانی دارند که بیش از 5 ردیف برگ نداشته باشند.

شکوفه ها فقط از رشد ساقه ها و قسمت های جدید ظاهر می شوند ، بنابراین تعداد بیش از حد برگ های مسن و پایین لازم نیست و شکوفه دهی را تقویت نمی کند.

گلدان

هر 6-12 ماه یکبار همه گیاهان را در گلدان جدید قرار دهید. بیشتر بنفشه های استاندارد آفریقایی که به صورت گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند ، در زمان بلوغ به گلدان 10-12 سانتی متری احتیاج دارند.

اندازه گلدان با توجه به اندازه ریشه تعیین می شود. بنفشه آفریقایی ریشه ای نسبتاً کم عمق دارد ، بنابراین گلدان های نوع “آزالیا” را ترجیح می دهید که کمی کم عمق تر از عرض آن باشد.

آفات

بنفشه آفریقایی در برابر بسیاری از آفاتی که روی گیاهان دیگر ظاهر می شود ، آسیب پذیر است. پیشگیری همیشه بهترین درمان است. اگر گیاهانی را در خارج منزل پرورش می دهید – هرگز آنها را در داخل خانه نگذارید (میهمانان ناخواسته ای نیز خواهید آورد) فراهم آوردن محیط و مراقبت مناسب و تمیز نگه داشتن بنفشه آفریقایی و محل رشد آنها احتمال بروز آفات یا سایر مشکلات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

منبع : وبسایت تخصصی violentbarn